Vesti

Auto servis

BOSCH dizne - Šta svaki serviser dizel automobila treba da zna o common-rail sistemu

Prvi common-rail sistem za komercijalnu upotrebu izradio je Denso 1995. Uređaje kakvi se danas koriste do završne faze su doveli su Fijat i Manjeti Mareli, da bi zbog finansijskih poteškoća prodali dizajn nemačkom BOSCH-u koji je finalizirao projekat. Prvi putnički automobil koji je koristio common-rail sistem bila je alfa  romeo 156 sa 2,4 JTD motorom iz 1997. Dizel automobili koriste common-rail sistem za napajanje gorivom. Kontrolna jedinica motora upravlja ovim sistemom ubrizgavanja i ona otvara svaku diznu pojedinačno, elektronski.

Gorivo se ubrizgava pod pritiskom koji  iznosi i preko 2.000 bara. Ovaj sistem zahteva izuzetno čisto gorivo. Kod common-rail motora treba obratiti pažnju da se gorivo sipa kod proverenih snabdevača. Veliku ulogu u tom procesu igra filter goriva, koji treba da bude zadovoljavajućeg kvaliteta, da bi nafta u čistom stanju stigla do pumpe. Cene prečistača su veoma povoljne i na tome ne treba da se štedi ako se uzme u obzir da se oni menjaju veoma retko, na svake dve godine. Filteri nove generacije su nešto skuplji jer oni imaju grejače nafte i sonde koje prepoznaju vodu u dizel gorivu. Motori sa common-rail sistemom imaju kontrolnu lampicu koja upozorava vozača kada treba da poseti servis. Lampica kontroliše kompletan rad motora. Problem je u tome što vozači ne poštuju signalne lampice i obično voze dok ne dođe do oštećenja. U tom slučaju se mora menjati kompletan sistem ubrizgavanja, a popravka će vas skupo koštati. Bilo da radite remont ili zamenu u većini slučajeva se menja i pumpa i dizne. Prilikom remonta treba očistiti kompletan sistem dovoda goriva, od rezervoara do cevi za dovod i odvod nafte. Ako imate vozilo sa motorom koji je zasnovan na common-rail sistemu, a prešao je 200.000 km trebalo bi da prekontrolišete brizgaljke.

Joomla templates by Joomlashine